» » Nazwa dla salonu fryzjerskiego

Znajdź nas w Google +

Nazwa dla salonu fryzjerskiego

Wybór nazwy dla salonu fryzjerskiego to nie lada wyzwanie! Nazwę można wymyślić w kilka sekund, ale może ona się okazać doskonała lub zupełnie nietrafiona. To jak będzie nazywać się Twój salon fryzjerski jest bardzo istotne. Nazwa salonu to Twoja marka, która sprawia, że salon jest rozpoznawalny i unikalny. Właściwa nazwa sprawia, że salon fryzjerski przestaje być anonimowy.

Nazwa dla salonu fryzjerskiego

Nazwa dla salonu fryzjerskiego / istockphoto - rustemgurler

Dobra nazwa powinna być chwytliwa i łatwa do zapamiętania, ale nie powinna być przy tym banalna!

Wybór dobrej nazwy dla salonu fryzjerskiego wbrew pozorom nie jest taki łatwy. Nazwa salonu to element identyfikacji salonu, który powinien nam towarzyszyć przez cały okres działania salonu bez zbędnego rebrandingu, który niesie ze sobą koszty.  Zobacz czym warto się kierować przy wyborze nazwy:

Prosta i łatwa do wymówienia – Nadanie salonowi niepolskojęzycznej nazwy nie jest gwarancją sukcesu salonu i jego renomy. Zanim zdecydujesz się nazwać swój salon „coiffeur„ zastanów się ilu Twoich Klientów będzie znało język francuski i będzie w stanie wymówić te słowo. Obco brzmiąca nazwa salonu może być trudna do zapamiętania dla Klientów, może też wprowadzić w zakłopotanie i być nie właściwie przekazywana lub przekręcana. Jeśli wybierzesz nazwę dla swojego salonu zapytaj swoją rodzinę, przyjaciół co myślą o takiej nazwie dla Twojego salonu. Dla Ciebie wybrana nazwa salonu może być idealna, a bliskie osoby mogą zobrazować Ci jakie odczucia do tej nazwy mogą mieć Twoi Klienci.

Krótka i łatwa do zapamiętania – Krótka nazwa salonu ma dużo plusów. Łatwo wpada w ucho, jest łatwa do zapamiętania i dobrze prezentuje się w działaniach marketingowych (ulotki, wizytówki, szyld). Krótką nazwę łatwiej jest zauważyć i daje ona większą szansę zapamiętania jej na dłużej niż 10 sekund. Nazwa powinna zamierać maksymalnie 3 krótkie słowa. Łatwiej zapamiętać jest nazwę „Magiczne cięcie” niż „Studio pielęgnacji i stylizacji włosów Angelika”.

Oryginalna – Unikaj nazw banalnych i tych, które pojawiły się już w twojej okolicy. 3-ci salon „Awangarda” w 1 mieście czy okolicy to o 2 salony zdecydowanie za dużo. Klienci mogą wyrażać negatywne opinie o salonie Awangarda, w którym byli. Mogą być jednak nieświadomi, że w ich mieście są takie 3 salony, a swoim rozmówcą nie przekazują konkretnie o którym salonie mówią. Dlatego nazwa Twojego salonu fryzjerskiego powinna być niepowtarzalna. Dla Klientem mówiących o „Fabryce fryzur” ma być oczywiste, że mówią o twoim salonie. Unikatowa nazwa wyróżni Cię na tle Twojej konkurencji i stanie się Twoją marką, dzięki której salon będzie rozpoznawalny. Często stosowaną praktyką w wyborze nazw jest inspiracja imieniem właściciela lub bliskiej osoby. Pomysł na pierwszy rzut oka wydaje się bardzo dobry. Klienci polecając nasz salon będą mogli powiedzieć, że byli „u Ani” czy „u Kasi”. Problem pojawia się jednak, gdy na ten sam pomysł  w danym mieście wpada kilka właścicielek salonów o imieniu Ania. Wtedy nazwa naszego salonu przestaje być unikatowa i pojawiają się przeszkody w jej rozpoznawalności.

Pokazująca rzeczywistość – Jeśli chcesz dodać salonowi prestiżu nie wystarczy dać mu prestiżowej nazwy. Nazwa salonu powinna być spójna z jego wystrojem i oferowanymi usługami. Nadając salonowi nazwę „Prestiż” Klienci, którzy trafią do Twojego salonu mogą oczekiwać prestiżowego salonu zarówno pod względem oferowanych usług jak i wyglądu salonu. Jeśli w Twoim salonie prestiż pojawia się tylko na szyldzie i ulotkach Klienci mogą się poczuć rozczarowani.  Nazwa salonu fryzjerskiego powinna być unikatowa i pasować do salonu, do jego wystroju, docelowych Klientów, świadczonych w nim usług i lokalizacji w której się znajduje. Salon, w którym pracują najlepsi fryzjerzy i znajduje się w dużym mieści możemy nazwać Exclusive lub „Wykwintne cięcia”, ale nazwanie tak salonu który znajduje się w małym mieście może być nietrafionym pomysłem. Taka nazwa może wtedy zniechęcić Klientów, którzy widząc nazwę będą go kojarzyć z czymś drogim i dla nich niedostępnym.

Nazwa nie jest jedynym elementem w budowie identyfikacji wizualnej i tożsamości salonu fryzjerskiego. Powinna ona współgrać i uzupełniać się z innymi elementami identyfikującymi salon wśród Klientów takimi jak logo, wizytówki, szyld, wystrój salonu, reklama, strona internetowa, ulotki.

Nasze pomysły

Dla tych, którzy myślą o otwarciu salonu fryzjerskiego i nie mają pomysłów na nazwę dajemy kilka propozycji nazw dla salonów fryzjerskich. Czekamy też na Wasze pomysły w komentarzach. Mamy nadzieję, że kogoś zainspirujemy:

  • Kleopatra
  • Ogrody fryzur
  • Kraina fryzur
  • Nowa Ty
  • Włosy + nożyczki
  • Kraina włosów
  • Esmeralda
  • Studio piękna
  • Piękne włosy
  • Satysfakcja
  • Wenus
  • Fabryka piękności
  • Magia fryzur
  • Finezja
  • Blask i styl
  • Moc fryzur
  • Dobre cięcie
  • Studio fryzur
  • Bella
  • Loki i koki
  • Bellezza
  • Wykwintne cięcia
  • Rewolucja

Fajny artykuł? Polub go!

ifryzjerzy.pl

ifryzjerzy.pl

Piszemy o wszystkim co dotyczy pielęgnacji włosów i fryzjerstwa. Nasz cel to piękne i zdrowe włosy u każdej z Was! Pokażemy Ci pomysły na nowe fryzury, a także sprawdzone sposoby na domowe maseczki i odżywki. Jeśli chcesz żeby Twój artykuł znalazł się w naszym serwisie skontaktuj się z nami!

Komentarze - 3 komentarzy

Podziel się swoją opinią. Dodaj komentarz!


  • Sylviyah 03 czerwca 2014
    Na każdym kroku jest Venus, Kleopatra, Visage, Image itp... Albo "u Bożeny", "u Krysi", "u Jagody"... Ja myślałam nad czymś "pokręconym" w stylu połączenia słowa fryzjerskiego z nazwą miejsca całkiem innego, np. "Kokieteria" (kojarzy mi się z "kafeteria", no i zawiera słowo "kok"!) ale usłyszałam, że brzmi jak nazwa biblioteki..... O.o więc zostałam przy imieniu :) ale napisanym pokrętnie ;) Nie lubię, gdy salon nie ma nazwy...
  • jotka 07 maja 2013
    A może loczek
  • Dorota 27 marca 2013
    Nazwa ma salonu ma znaczenie, ale musi ona się uzupełniać z dobrym zarządzaniem salonu. Dobra nazwa nie zapewni nam Klientów, jeśli sam będzie miała przestarzałe nieprzyjemne wnętrze, niewykwalifikowany personel, który nie do końca radzi sobie nawet ze swoimi włosami.

Dodaj komentarz

Zaloguj się lub zarejestruj aby dodać komentarz.